آستیگماتیسم چیست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 12 / 9 / 1393
بازدید : 585
نویسنده : sharef zadeh

 

آستیگماتیسم

 

آستیگماتیسم چیست؟
آستیگماتیسم یک وضعیت شایع چشم است که به راحتی توسط عینک ها، لنزهای تماسی و یا جراحی تصحیح می شود.

آستیگماتیسم برای چشمی که به صورت کامل گرد نیست ایجاد می شود. این یکی از انواع عیوب انکساری است. آستیگماتیسم تقریبا در همه با درجات مختلف اتفاق می افتد. برای مشکلات ایجاد شده توسط آستیگماتیسم، عینک ها، لنزهای تماسی، و حتی روشهای اصلاح بینایی، همگی از جمله گزینه های درمانی می باشند.
چشم یک انسان به طور طبیعی مانند یک کره است. تحت شرایط عادی، هنگامی که نور وارد چشم می شود، با تغییر مساوی زاویه در دو طرف، تصویری واضح از جسم را می سازد. در حالیکه چشم کسی که مبتلا به آستیگماتیسم است، بیشتر شبیه توپ فوتبای آمریکایی و یا پشت یک قاشق شکل گرفته است. برای این شخص با ورود نور به چشم، نور در جهتی بیش از جهت دیگر انکسار می یابد و تنها اجازه وضوح به بخشی از جسم در یک زمان می دهد. اشیاء در هر فاصله می تواند تار و مواج به نظر برسند.
چه چیزی باعث آستیگماتیسم می شود؟
آستیگماتیسم یکی از عوامل طبیعی و رایج تار یا تحریف شده دیده شدن اجسام می باشد. دلیل اصلی مشخص نیست.
نشانه های آستیگماتیسم چیست؟
افراد مبتلا به آستیگماتیسم معمولا دید تاری دارند که می تواند همراه با خستگی چشم نیز باشد. لزوما این موارد دلیلی بر ابتلا به آستیگماتیسم نمی باشند اما در صورت مشاهده یکی از این عوامل شخص باید تحت معاینه چشم قرار گیرد.
آستیگماتیسم چگونه تشخیص داده می شود؟
دکتر شما می تواند با یک معاینه چشم کامل آستیگماتیسم را تشخیص دهد. آستیگماتیسم ممکن است با دیگر مشکلات بینایی همچون نزدیک بینی و دور بینی توام شود. بدلیل آنکه آستیگماتیسم به آهستگی رشد می کند، شما باید به محض مشاهده تغییر در بینایی به پزشک مراجعه نمایید.
آستیگماتیسم چگونه درمان می شود؟
تقریبا تمامی درجات آستیگماتیسم را می توان با تجویز عینک و یا لنز تماسی مناسب تصحیح کرد. برای شخصی با درجه پایین آستیگماتیسم، تا زمانی که شرایط دیگر مانند نزدیک بینی و یا دور بینی وجود ندارند، عدسی های اصلاح کننده به هیچ عنوان مورد نیاز نمی باشند. اگر آستیگماتیسم به سمت افزایش درجه پیش رود، احتمالاعدسی های اصلاح کننده مورد نیاز می باشند.
• عدسی های اصلاح کننده ( عینک ها یا لنزهای تماسی). برای آستیگماتیسم، لنزهای نرم تماسی خاص به نام لنزهای چنبره تجویز می شوند. لنزهای نرم چنبره توانایی بیشتری در انکسار و یا خم کردن نور در جهتی نسبت به جهت دیگر دارند. گزینه ی دیگر، به خصوص برای میزان آستیگماتیسم بالاتر، لنزهای تماسی سفت با قابلیت نفوذ گاز می باشند. پس از انجام تست های مختلف، پزشک چشم شما، نسخه ایده ال برای شما را تعیین می کند.
• جراحی انکساری. روش دیگر برای تصحیح آستیگماتیسم، تغییر شکل قرنیه از طریق جراحی انکساری یا لیزری چشم می باشد. از آنجاییکه بیش از یک نوع جراحی انکساری وجود دارد، درمان های خاص به صورت فردی برای هر بیمار توصیه می شود.
جراحی های انکساری نیازمند چشم های سالم می باشند که عاری از مشکلات شبکیه، زخم قرنیه و هرگونه بیماری چشم باشند. از آنجاییکه تکنولوژی همواره در حال پیشرفت است، بسیار مهم است که قبل از تصمیم برای جراحی انکساری، تمامی گزینه ها و احتمالات درمان مناسب مورد بررسی قرار گیرند.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 359
بازدید دیروز : 225
بازدید هفته : 1057
بازدید ماه : 2680
بازدید کل : 1079341
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com